Ugrás a fő tartalomra

Smart City Konferencia, Mind the Game, 2014. október 6-7.

Gamification, azaz játékosítás mint eszköz  a közösségi bevonás, aktivizálás és tervezés gyakorlatának témájában egész napos konferenciát rendezett a Mindspace csapata 2014. október 7-én. A kultúrAktív Egyesület egy új élőtársasjáték projekttel, az Urbanity-vel szerepelt a meghívott előadók között.

Zajacz Judit előad

Ráhangolódásként egy egész estés városi játékkal indult a program az azt megelőző napon: egy 9 állomásból álló belvárosi útvonalat kellett teljesítenie az ad hoc csapatokba szervezett résztvevőknek. 


Maga a konferencia 5 tematikus blokk köré épült: a gamification történeti és elméleti bevezetése után számos hazai, majd nemzetközi kezdeményezés és „jó gyakorlat” bemutatása következett.


Csapatunkból Zajacz Judit ismertette az Urbanity c. új utcai társasjáték tervét, amely további 4 izgalmas közösségi projekttel  versenyzett a jelenlévők szimpátiájáért és a résztvételi díjból álló pénzbeli támogatásért. A prezentációk sorát a Design Terminál SmartcityLab pályázat győzteseinek bemutatása zárta. A résztvevőknek ezután lehetőségük volt akár az éjszakába nyúlóan tovább építeni a kapcsolathálókat az afterpartyn.


Bemutatott projektek, szervezetek:

  1. Tacit Dimension, Operation Noose, Zürich 2013 
  2. Haque Design: Scent of Space, London: http://umbrellium.co.uk/
  3. Invisible Playground - Lies in the Sand
  4. Froman Richárd
  5. Holger Prang
  6. Klímanagykövetség Egyesület
  7. Halastó Kulturális Egyesület
  8. 90decibel
  9. Cycling City
  10. Holzmarkt, Berlin
  11. 72 Hour Urban Action

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan