Ugrás a fő tartalomra

Vizes Város, Budapest - Pályázat

Pályázati felhívás! A 2B Galéria és a kultúrAktív Egyesület kortárs művészeti alkotópályázatot hirdet a nyári szünetre „Vizes Város, Budapest!” címmel budapesti felső tagozatos- és középiskolás diákok részére. Ez nem egy uncsi rajzpályázat! A gif gyártás, gerilla reklámok tervezése, street art jelek elhelyezése, animáció készítés és modellezés világában a közös nevező: Budapest vizes elemei, helyszínei, épületei, közösségi terei.



A nyári szünet kezdetétől 14 héten át vár téged

7 téma 7 technika7 feladat.

Kéthetente minden egyes feladathoz megadunk 1–1 munkamódszert (művészeti műfajt, technikát, napjainkban elterjedt vizuális kommunikációs kifejezőeszközt). Ennek felhasználásával kell feldolgoznod a megadott témát.

+ 4 akciónap
Nem hagyunk magadra! Négy alkalommal ingyenes akciónapra várunk, ahol az aktuális feladat megoldásában fiatal kortárs művészek is segítenek!

Honlapunkon folyamatosan frissülő ismeretterjesztő anyagok, bejegyzések, videók nyújtanak segítséget, tájékozódási irányt.

A pályamű
A pályázó csapat létszámától függően 3-7 tetszőlegesen kiválasztott forduló feladatainak megoldásaiból összeállított “vizes napló”.

Mi tudjuk, mit csinálsz idén nyáron!


Feladatok

  • Első forduló
  • Második forduló
  • Harmadik forduló
  • Negyedik forduló
  • Ötödik forduló
  • Hatodik forduló
  • Hetedik forduló

Fontos tudnivalók





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan