Ugrás a fő tartalomra

ParticiPécs - Első Workshop

Az első nagy feladat a ParticiPécs csapat összeállítása volt. Több pécsi iskolában toboroztunk résztvevőket, megkerestük a pedagógusokat, elmentünk nyílt napokra, osztályfőnöki órákra és meséltünk a diákoknak a játékfejlesztő terveinkről. Megkerestünk a téma iránt érdeklődő egyetemistákat és szakembereket, akik önkéntesként csatlakozhattak a projekthez. Végül szeptember közepére összeállt a csapat. Összesen négy iskolából, illetve a Pécsi Tudományegyetem három tanszékéről érkeztek diákok és hallgatók, hogy közösen létrehozzuk a ParticiPécs társasjátékot. Szeptember 13-14-én szerveztük az első ismerkedő találkozót. A workshop helyszíne a Pécs Normandia Lions Club családi napközije volt, amit gondosan előkészítettünk a foglalkozásra:


 Ezután bemutattuk a projekt témáját, célját és menetét a résztvevőknek:



A kétnapos találkozó célja elsősorban az ismerkedés és csapatépítés volt, ezért rengeteg játékos módszert építettünk a programba: neveket tanultunk mozdulatokkal, pizzát sütöttünk egymás hátán, kiteregettük a tiszta ruhánkat és a szennyes zokninkat (vagyis a félelmeinket és elvárásainkat fogalmaztuk meg a projekttel kapcsolatban). Csukott szemmel, egymást segítve, háromszöget formáltunk a földön (eközben világossá vált, hogy bár most találkoztunk először, nagyon jól tudunk majd csapatban működni). Halandzsaköltőt játszottunk, hogy jobban egymásra hangolódjunk, és szavak nélkül is megértsük egymást. Majd fokozatosan leépítettük a gátlásainkat úgy, hogy a komoly beszélgetések közben megpróbáltuk egymás fejéről levenni a csákót.



       

A csapatépítő játékok mellett az első találkozón nagyon fontos volt az is, hogy felmérjük a résztvevők érdeklődését és megteremtsünk egy közös alapot, amire a további foglalkozásokat építhettük. Ezért először város- és épületképekkel mutattuk be magunkat a többieknek, majd mindenki egy nagyon személyes térképet készített Pécsről, amiből kiderült, hogy ki hogyan látja a saját városát. Ezután átbeszéltük, hogy melyik játékok voltak fontosak az életünkben és miért. Végül megfogalmaztuk és lerajzoltuk, hogy mit viszünk haza a hátizsákunkban a workshopról.





          
Az első ParticiPécs workshop során arra fektettük a hangsúlyt, hogy fejlődjünk a csapatmunkában, kommunikációban és érdekérvényesítésben, reflektáljunk a saját városképünkre és városhasználatunkra, és erősítsük a felelősségtudatunkat. A játékos feladatok által többet megtudtunk magunkról, arról, hogyan tudunk megoldást találni a problémákra, érvelni a többiek előtt, alkalmazkodni, engedni, elengedni, és magunkat menedzselni. A második nap végére nagyszerű csapat kovácsolódott össze, úgy éreztük, hogy nagyon jó lesz együtt dolgozni. A foglalkozás végén már mindenki várta a következő alkalmat, hogy végre belemerülhessünk a játéktervezésbe…
Folyt. köv.



 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan