Ugrás a fő tartalomra

ÉPÍTŐ JÁTÉKOK: konferencia és műhelyfoglalkozások

Szeptember 24-25-én a Magyar Építész Kamara szervezésében konferenciát és műhelyfoglalkozásokat tartunk a vizuális kultúra és építészet oktatása gyerekeknek témában. A konferencia célja, hogy felhívja elsősorban a pedagógusok figyelmét a téma fontosságára és áttekintést adjon a hazai és néhány európai kezdeményezésről a témában.




A környezetkultúra, az épített környezet, az építészet a Nemzeti Alaptanterv célkitűzései között is szerepel, ezért nemcsak szabadidős programok keretében lehetséges a témával foglalkozni, hanem az iskolai oktatásban is szükséges az alapvető ismeretek átadása. A téma elméleti hátterének ismertetése mellett a konferencián egyúttal jól működő kortárs külföldi és hazai gyakorlatokba is betekintünk. Mindemellett műhelyfoglalkozások adnak lehetőséget a téma jobb, testközeli megismerésére, kapcsolódva a NAT különböző műveltségi területeihez. Az előadások az építészet oktatásának alapismereteit és gondolkodásmódját mutatják be; az alsó tagozattól a középiskoláig minden korosztályhoz kapcsolódnak.



Elsősorban pedagógusokat várunk, és nem is csak rajztanárokat, hanem más területek oktatóit is, akik el tudják képzelni, hogy a környezetkultúrából, az építészetből valamennyi a saját tárgyuk tanításába is haszonnal beilleszthető. Természetesen építészeket, múzeumpedagógusokat, szülőket és más érdeklődőt is szívesen látunk.

A rendezvény ingyenes. A konferencián a résztvevők megkapják a számos hazai kezdeményezést bemutató, pedagógusoknak készített kézikönyvet. Emellett a helyszínen más, a témához kapcsolódó kiadvány is elérhető lesz.

A rendezvény részletes programja elérhető:
Weboldal: http://epitojatekok.mek.hu 
Facebook: https://www.facebook.com/EpitoJatekok

Kapcsolat:
E-mail: epitojatekok@mek.hu
Telefoszám: 06 1 3280339
Kérjük, jelezze részvételi szándékát az epitojatekok@mek.hu e-mail címen!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan