Ugrás a fő tartalomra

A TÉR-KÉP ŐSZI KIÍRÁSÁNAK EREDMÉNYHiRDETÉSE


Az egész ország területéről érkeztek pályamunkák a Műcsarnokkal közösen meghirdetett TÉR-KÉP pályázatunk eredeti kiírására. Több száz óvodás, általános- és középiskolás gyermek gondolkozott azon, hogyan tehetné szebbé, élhetőbbé lakókörnyezetét, kreatív ötleteiket pedig színes makettekkel szemléltették. Az eredeti kiírás itt található.

Volt olyan csapat, aki a közeli HÉV-megállót újítaná fel és bővítené közösségi terekkel. Mások a komor iskolaudvart varázsolták színesebbé a makettek segítségével, vagy a város főterét alakították át úgy, hogy lehetőséget nyújtson sokféle szabadidős tevékenység végzéséhez.

A rengeteg jó ötlet közül a kultúrAktív az alább látható pályázatokat díjazza, ősszel azonban egy vándorkiállítás keretében az ország több pontján szeretnénk bemutatni egy válogatást a beérkezett pályaművekből. A díjazott pályázatok alkotóit szeretnénk összehozni a helyi önkormányzatok képviselőivel, hogy személyesen mutathassák be a döntéshozóknak területrendezési elképzeléseiket.

1. Díj

Piroska Óvoda, Budapest

Cinke csoport, Katica csoport, Pillangó csoport, Csiga csoport, Süni csoport

(3-6 éves)


Óvodánk a XVII kerület egyik legforgalmasabb helyén található. Az intézmény udvarrészét, az 1970-es években téves földméréssel kerítették le. Így a jogilag óvodai terület jelenleg közterületként funkcionál. Parkolónak, rosszabb esetben szemétlerakatnak használják. A gyermekek és a környéken élők életminőségének javítása érdekében szeretnénk megvalósítani a pályázatban elképzelt játszó és közlekedési parkot. A játszva tanítás elvét követve így ötvözhetnénk a kulturált szabadidő eltöltését a közlekedésre neveléssel.


1. Díj

Podmaniczky Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Aszód

Képzőművészeti tagozat, Festészet - Grafika szak, 23./a/2. csoport ( 10 – 16 éves korcsoport)

Szász Hanna, Baglyas Angéla, Bojtos Blanka, Sápi Ramóna, Hidasi Dominika, Bojtos Bálint, Girardi Lorand, Denhoffer Patrik, Szakács István


- Gyerekek! Melyik lenne az a tér Aszódon; amit szívesen újraálmodnátok, átterveznétek?
- A főtér.
- Igen, igen! A Szabadság tér. – hangzott egybehangzóan a válasz.

- Miért éppen azt?

- Mert olyan unalmas…

- Igen, teljesen üres, kopár, nincs benne élet.

- Teljesen kihasználatlan, még padok sincsenek, semmi.
- Olyan semmilyen. Az autók jönnek-mennek, parkolnak, néha átmegy 1-2 ember rajta…
- Igen, olyan jó lenne megtölteni élettel; lehetne rajta játszótér is? Mert az alig van itt Aszódon. Ott végre tudnánk hintázni, mászókázni.
- Jaj, de jó lenne. És lehetnének körülötte padok. És sok virág.
- Igen, de padok, asztalkák legyen mindenhol; a sétautak mellett, a füvön, a fák árnyékában – hogy végre lehessen leülni, beszélgetni a barátokkal valahová.
- Egy ivó kút is jól jönne… a nagy játékba.

- Legyen nagy füves rész is, ahol lehet labdázni, szaladgálni.

- Jó, és kellenek szelektív gyűjtő kukák is, ha már sok ember fogja használni a parkot.
- Tanárnő! És, és lehetne a Szabadság téren szerelem pad is?
- Szerelem pad??
- Egy nyugodt park rész, ami olyan romantikus, sok virágos bokorral, ahol a szerelmesek le tudnak ülni, beszélgetni.
-
J

- A park nagyon fiatalos lenne, ha lehetne graffitizni is!?

- Igen, huuú de jó lenne. Lehetnének olyan térelválasztó fal kerítések a parkba és azokra lehetne festeni, fújni. Mondjuk, hogy; Aszód vagy Szabadság tér.
- Jó ötlet! Tetszik.

- Csináljuk meg az átalakítási terveket makettba? – kérdezem a csoportot.
- Csináljuk meg!
- Igeeeen, csináljuk…!


KÜLÖNDÍJ

Jó Marcell, 5. osztály, Budapest

Kajakozom ezért ihletett meg ez a hullám alakú forma mivel valahogyan össze akartam kötni a vizet és a kikapcsolódást. Ezért jött létre ez a szálloda-,étterem-és csúszdapark. Remélem, valamikor megvalósul valami ilyesmi építmény.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan